توصیه هایی که می توانند باعث دفع سدیم اضافه از بدن شوند

0
27


 مصرف بیش از حد نمک می تواند آسیب های زیادی به سلامت شما وارد کند اما برای دفع آن از بدنتان هم می توانید اقداماتی ساده انجام دهید

 راه هایی برای دفع سدیم اضافه از بدن

سدیم یا نمک معمولا به عنوان چاشنی و طعم دهنده به غذاها افزوده می شود اما چندین کاربرد دیگر نیز دارد که می تواند به سلامت کمک کند. دریافت سدیم برای کمک به انقباض و شل شدن صحیح عضلات لازم و برای تنظیم مایعات در کلیه ها به منظور جلوگیری از کمبود آب ضروری است. تحقیقات نشان می دهد که سدیم یک ماده مغذی ضروری است که در حفظ هموستاز سلولی و تنظیم تعادل مایعات و الکترولیت ها نقش دارد.

دفع سدیم اضافی از بدن می تواند با اعمال تغییراتی در رژیم غذایی و سبک زندگی به راحتی انجام شود. در صورت مصرف زیاد نمک و برای جلوگیری از بروز مشکلات جسمی، روشهایی برای دفع سدیم اضافی از بدن وجود دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره کرده ایم:

آب بیشتر مصرف کنید

تامین آب مورد نیاز بدن بسیار مهم است. مصرف میزان بیشتری از آب می تواند به دفع سدیم اضافی از بدن و دفع مواد زائد از کلیه کمک کند. اگرچه توصیه دقیقی در مورد میزان آب آشامیدنی مصرفی بزرگسالان و جوانان طی روز وجود ندارد اما پیشنهاد می شود که بزرگسالان و کودکان با مصرف خوراکی‌هایی که حاوی آب هستند، نوشیدنی هایی مانند چای تلخ و البته نوشیدن آب ساده میزان آب دریافتی را افزایش دهند.

بیشتر خوراکی‌های حاوی پتاسیم مصرف کنید

پتاسیم نقش مهمی در حفظ تعادل مایعات دارد. مصرف خوراکی‌های حاوی پتاسیم مانند سیب زمینی و آووکادو با کاهش اثر سدیم و کمک به دفع آن از بدن می تواند به کنترل فشار خون کمک کند.

بیشتر سبزی جعفری بخورید

یکی از خواص گیاه جعفری تاثیر آن در پاکسازی کلیه هاست. کلیه ها نقش مهمی در سم زدایی از بدن دارند. یکی دیگر از کارکردهای آن‌ها فیلتر کردن نمک اضافی از جریان خون است.

سعی کنید تحرک بیشتری داشته باشید

افزایش فعالیت بدنی یک روش عالی برای از بین بردن سدیم اضافی بدن است. ورزش باعث می شود بدن ترکیبی از آب و نمک را از دست بدهد. به همین دلیل است که به افراد توصیه می‌شود هنگام ورزش کردن و برای جلوگیری از کمبود آب دربدن، آب کافی مصرف کند.

نمکدان را در دسترس نگذارید

هنگام طبخ یا خوردن مواد غذایی سعی کنید در برابر تمایل به افزودن نمک مقاومت داشته باشید. استفاده از چاشنی‌ها و ادویه جات روشی خوب برای افزودن عطر و طعم به غذا بدون نیاز به مصرف سدیم است. راه دیگر برای کاهش مصرف سدیم، محدود کردن مصرف غذاهای فرآوری و بسته بندی شده، مصرف بیشتر مواد غذایی خانگی و خرید خوراکی‌های حاوی سدیم کم است.

بیشتر بدانید : وقتی نمک زیاد مصرف می کنید حتما این کارها را انجام دهید

بیشتر بدانید : دریافت بیش از حد نمک ۷ هشدار برای سلامت کلی بدن دارد

بیشتر بدانید : با نمک از سرطان می شود جلوگیری کرد

بیشتر بدانید : این خوراکی ها سدیم اضافی بدن تان را خارج می کنند!

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:isna.ir

منبع : سیمرغ

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید